Købstædernes Forsikring

Danmarks ældste forsikringsselskab ønskede i BtoB markedet at børste støvet af sig og gøre en dyd ud af sin alder. Selskabet var 40 år gammelt, da H. C. Andersen blev født og havde tegnet forsikringer i 80 år, da forfatteren skrev eventyret, Den grimme ælling! Og akkurat som historiens hovedperson ikke lignede de andre – og slet ikke andegårdens hersker, så gik Købstædernes Forsikring imod strømmen i forsikringsmarkedet og tegnede individuelt tilpassede forsikringer til business markedet.

Derfor var det oplagt at bringe den madinteresserede forsikringsdirektør og en markant kok sammen for at »koge suppe« på den gamle and i en kogebog, som udover en række fjerkræ opskrifter også tog begrebet kundeservice op..!

Kogebogen blev første skridt på en DM kampagne, som også indeholdt en række andre elementer – og som bragte selskabet ud af virksomhedernes støvede forsikringsmapper og op på direktions- gangen, hvilket resulterede i rigtig mange nye kunder…

– resten af historien kan læses i bogens indledning her ved siden af…

  • konceptudvikling
  • indkredsning af kernefortælling
  • tekst & grafik